خدمات آموزشی و توانبخشی برای کودکان زیر 14 سال توانبخشی حرفه ای دختران کم توان ذهنی بالای 14 سال کسب درجه‌ی اول در سطح بندی مراکز جامع توانبخشی

آشنایی با موسسه

مرکز توانبخشی آتیه

آشنایی با برترین مرکز کاردرمانی رباط کریم

کاردرمانی چیست؟

در این مقاله قصد داریم به انتخاب بهترین مرکز کاردرمانی رباط کریم بپردازیم. اما پیش از این کار واجب است تا کمی با خصوصیات اینگونه مراکز و خدماتی که توسط آن ها صورت میگیرد، آشنا شویم. کاردرمانی را میتوان رشته ای مهم در حوزه توانبخشی دانست. در واقع این رشته به توانبخشی ذهنی و جسمی افراد می پردازد. کاردرمانی رباط کریم در کنار دیگر حوزه های توانبخشی پزشکی می تواند کمک شایانی به جهت بهبود بسیاری از بیماران مختلف داشته باشد.

مرکز توانبخشی آتیه رباط کریم

برخی تصور می کنند کاردرمانی رباط کریم تنها یک شغل ساده مانند دیگر مشاغل است. در صورتی که کاردرمانی مانند دیگر حوزه های توانبخشی می تواند خدمات ارزنده ای را در جهت درمان اختلالات جسمی و روانی افراد با سنین مختلف ارائه نماید.

برای چه مشکلاتی می توان به کاردرمانی رباط کریم مراجعه کرد؟

اما شاید برای شما هم سوال باشد که برای درمان چه نوع بیماری هایی می توان به مراکز کاردرمانی رباط کریم مراجعه نمود؟ به راستی در صورت بروز کدام نوع از اختلالات می توان از کارشناسان کاردرمانی کمک گرفت؟ در واقع این که بدانیم چه مواردی به راحتی می توانند با تکیه بر دانش و توانایی های کاردرمان ها برطرف شوند، می تواند روند بهبودی را سرعت بخشد. به جرات میتوان گفت کاردرمان ها نقش اساسی در برگشتن خیلی از بیماران به زندگی عادی خود دارند.

به بیان دیگر باید گفت گستره ی فعالیت مراکز کاردرمانی خیلی بزرگتر از میزان تصور افراد است. یعنی میتوان اشاره کرد که هر گونه از مشکلات جسمی از جمله جراحی های ارتوپدی مثل شکستگی های لگن، دست و پا نیاز دارند تا تحت درمان های کاردرمانی قرار گیرند. در واقع کاردرمانی رباط کریم سعی دارد تا افراد را برای زندگی بهتر با وجود محدودیت های ایجاد شده در نتیجه اختلال پیشین یا فعلی خود، آماده کنند.

مرکز توانبخشی آتیه رباط کریم
کاردرمانی جسمی

به عنوان مثال فردی را تصور کنید که بعد از مدت ها داشتن یک زندگی مطلوب، دچار سکته شده و توانایی راه رفتن یا حتی تکلم خود را از دست داده است. این فرد نه تنها برای بدست آوردن قدرت راه رفتن خود نیاز به انجام ورزش های فیزیوتراپی نیاز به فعالیت های مخصوص کاردرمانی هم خواهد داشت. کاردرمان ها هم در کنار فیزیوتراپیست به افراد کمک میکنند تا مرحله به مرحله بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند. در واقع این که افراد پس از یک آسیب جسمی و روحی بازگشت به روال معمول زندگی خود را بیابند، جزو مهم ترین بخش درمان به حساب می آید.

به راستی که با این وجود می توان به اهمیت فعالیت کاردرمانان در سطح شهرهای مختلف جهان از حمله مرکز کاردرمانی رباط کریم پی برد. کاردرمان ها از کودکان گرفته تا سالمندان، به همه خدمات ارزنده ای را ارائه خواهند کرد. کاردرمانگرها نه تنها در مراکز مختلف خصوصی حضور دارند و خدمات توانبخشی  را با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار می دهند. شاید برخی افراد تصور کنند که تنها در بیمارستان های دولتی و مراکز توانبخشی میتوان حضور کاردرمانگرها را شاهد بود. در صورتی که یک محیط جداگانه به عنوان مرکز کاردرمانی وجود دارد که میتواند برای کودکان، بیماران ارتوپدی، اعصاب و روان و حتی سالمندان می توانند به طور تخصصی تمرینات مفیدی را داشته باشند. در واقع تفاوتی ندارد که بیماران به شکل بستری در بیمارستان ها هستند و یا در منزل تحت درمان هستند. در هر صورت امکان بهره مندی از خدمات کاردرمانی رباط کریم وجود خواهد داشت.

اهمیت کاردرمانی در تاریخ

شاید برخی افراد تصور کنند که استفاده از خدمات کاردرمانی رباط کریم و یا شهرهای دیگر تنها به سال های اخیر مربوط میشود. در صورتی که اهمیت بهره مندی از روند درمانی کاردرمانگرها سال های طولانی است که مورد توجه قرار میگیرد. از همان سال های گذشته این امر برای مردم واضح بوده که بعد از یک تصادف و حتی مشکلات روانی مانند اسکیزوفرنی و مالیخولیا با سری تمرینات کاردرمانی میتوان سریع تر به بهبودی نزدیک شد.

آدرس بهترین مرکز کاردرمانی رباط کریم

اهالی شهر رباط کریم و شهرهای اطراف از جمله پرند و نصیر شهر معمولا برای دسترسی به خدمات مختلف نیاز به مراجعه به تهران و مرکز استان خواهند داشت. خدمات درمانی یکی از مهم ترین نیازهای هر شهر محسوب می شود که در صورت وجود، می تواند کمک شایانی در حفظ سلامتی و بهبودی اهالی آن محل داشته باشد.

مرکز کاردرمانی رباط کریم از آن دست مراکز درمانی مفیدی است که توانسته در کنار دیگر گروه های توانبخشی از جمله فیزیوتراپی، گفتار درمانی و ارتوپدی فنی، درمان گروه زیادی از بیماران را تقبل کند.

اما شاید سوال شما هم باشد که کدام مرکز کاردرمانی رباط کریم خدمات بهتر و مطلوب تری را ارائه می کند؟

در پاسخ میتوان به مرکز توان آتیه اشاره نمود. این مرکز کاردرمانی که در اصلی ترین نقاط شهر رباط کریم واقع شده است، دسترسی آسان تری را برای اهالی این شهر فراهم نموده. در حقیقت همین محیط مناسب خود یک دلیل خوب به جهت استقبال هر چه بیشتر بیماران شده است. توان آتیه به عنوان یک مرکز کاردرمانی رباط کریم، با بهره مندی از جدیدترین روش های روز دنیا و نیز تجهیزات پیشرفته، میتوانند در جهت بهبودی هر چه سریعتر بیماران خدمات ارزنده ای را ارائه نمایند.

مرکز توان آتیه کاردرمانی رباط کریم چه خدماتی ارائه می کند؟

در مرکز کاردرمانی توان آتیه رباط کریم افراد زیر می توانند خدمات متنوعی را دریافت نمایند:

کمک به بدست آوردن تعادل در انجام کارها برای افراد سکته ای

تلاش در جهت آموزش استفاده از انواع لوازم و ابزارهای مورد نیاز سالمندان و افراد ناتوان مانند ویلچر

یاد دادن انجام کارها و فعالیت های روزمره مانند غذا خوردن، استحمام و حتی پوشیدن لباس

کمک به کودکان برای بازی کردن

ترغیب کودکان به برقراری ارتباط های صمیمی با همسن ها و دوستان خود

تمرین تعادل در تمام گروه های سنی آسیب دیده

کمک به رفع مشکلات ناشی از بیماری هایی مثل سرطان، ام اس و فلج های مغزی

برطرف نمودن پیش فعالی های کودکان و مشکلات ناشی از آن که یکی از مهم ترین اختلالات در سنین کودکی به حساب می آيد.

سخن پایانی

در پایان شایان ذکر است که تصمیم گیری برای انتخاب نوع درمان در مراکز کاردرمانی رباط کریم به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. از جمله این موارد می توان به سن افراد، نوع اختلال و نیز میزان فعالیت های روزمره و شغل افراد بستگی خواهد داشت. چرا که کاردرمانگرها در تلاش هستند تا افراد را برای زندگی بهتر آماده کنند. در واقع آن ها باید با زندگی پیش از آسیب و اختلال بیماران خود آشنا باشند تا بتوانند بهترین راه حل ها را در جهت رفع هر چه سریعتر آن ها برآيند. بدین سبب است که همیشه گفته می شود بررسی دقیق وضعیت پیشین بیمار و نیز توانایی ها و فعالیت های روزمره ی او در مراکز کاردرمانی رباط کریم جزو اصلی ترین فعالیت ها به حساب می آید.

هدف از کاردرمانی کودکان اصلاح نقص ها و بالا بردن توانایی های آنان جهت بهبود کیفیت زندگی و ارتقای عملکرد آنان در جامعه است. کاردرمانی در بهبود بسیاری از مشکلات کودکان مانند اختلال نقص توجه-بیش فعالی، اختلال یادگیری و اختلال درخودماندگی، مشکلات رفتاری و …. موثر است.
کاردرمانی همچنین در ارتقاء توانایی های کودکان سالم نیز موثر است( حرکات درشت و ظریف،هماهنگی، توانایی های شناختی، حافظه و توانایی های یادگیری).

کاردرمانگر پس از ارزیابی اولیه و تعیین اهداف درمانی ویژه هر کودک، با انجام فعالیت هایی در زمینه های زیر به بهبود و ارتقای کودک کمک می کند:

تقویت مهارت های حرکتی درشت (دویدن، پریدن از موانع، ضربه زدن به توپ و …)
تقویت هماهنگی حرکتی ظریف و عملکرد دست ها(قیچی کردن، نوشتن، کاربرد ابزارها و…)
بهبود هماهنگی ادراک با حرکات (هماهنگی ادراک دیداری، شنیداری و … با حرکات)
بهبود توانایی های شناختی (توجه، تمرکز، ادراک، حافظه، پردازش و …)
یکپارچه سازی حسی ( تعدیل و مناسب کردن پاسخ به محرک های حسی مختلف از جمله حس لمس، حس تعادل، حس عمقی و …)
بهبود مهارت های ارتباطی و حضور اجتماعی (ارتباط با همسالان، خانواده و ….)
آموزش و تقویت مهارت های روزمره زندگی (اجابت مزاج، غذا خوردن، لباس پوشیدن و ….)
آموزش و بهبود مهارت های رفتاری و سازگاری (آموزش رفتار اجتماعی، اصلاح رفتار، و …)

کمک به بهبود و کنترل هیجانات (کاهش اضطراب، بالا بردن تحمل روانی و کاری، کنترل رفتار تکانه ای، کاهش رفتارهای نامناسب عادتی و ….)

مشخصات درخواستی را کامل وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.