خدمات آموزشی و توانبخشی برای کودکان زیر 14 سال توانبخشی حرفه ای دختران کم توان ذهنی بالای 14 سال کسب درجه‌ی اول در سطح بندی مراکز جامع توانبخشی

کاردرمانی در رباط کریم

مرکز توانبخشی آتیه

کاردرمانی در رباط کریم

اهداف کاردرمانی در رباط کریم

ممکن است این سوال پیش آید که اهداف کاردرمانی در رباط کریم چیست؟ به طور کلی می توان گفت

 این رشته می تواند به بهبود عملکرد بدن فرد در محیط های مختلفی مانند مدرسه، خانه و … بپردازد.

خیلی ها در زمان ابتلا به اکثر بیماری های جسمی و ذهنی نیاز به دریافت همزمان خدمات توانبخشی خواهند داشت. از بیماری ها و اختلالات جسمی حرکتی مانند سکته مغزی، پارکینسون و مشکلات اسکلتی عضلانی گرفته تا بیماری های روانی مانند اسکیزوفرنی و مشکلات خلقی و رفتاری همگی به کمک خدمات  ارائه شده مرکز کاردرمانی در رباط کریم نیاز خواهند داشت.

مرکز توانبخشی آتیه رباط کریم
مرکز توانبخشی آتیه رباط کریم
 

تاریخچه کاردرمانی

تا چه میزان با تاریخچه کاردرمانی آشنایی دارید؟ در این جا می خواهیم شما را با تاریخچه ی این رشته آشنا کنیم. کاردرمانی را می توان یکی از زیر شاخه های مهم توانبخشی دانست که برای افراد در تمامی سنین کاربرد دارد. پیشینه ی این رشته را می توان مربوط به قرن بیستم دانست. کاردرمانی از درک، تجزیه و تحلیل فعالیت های هدفمند نشات می گیرد. به همین سبب هم کارشناسان مراکز توانبخشی با تجزیه تمام موارد می توانند به راحتی از پس درمان مشکلات بیماران برآیند.

کاردرمانی شامل 3 دسته ی مهم و اصلی زیر می باشد :

  1. جسم
  2. ذهن
  3. روان

رشته ی کاردرمانی بسیار گسترده است و دربرگیرنده ی سه سطح جسم، ذهن . روان می باشد. در این رشته از رویکردهای درمانی مختلف که تلفیقی از کار و فعالیت است برای بهبود وضعیت فرد در نظر گرفته می شود.

چه کسانی به کاردرمانی نیاز دارند؟

به طور کلی می توان گفت کلیه افرادی که نمی توانند فعالیت های حرکتی معمولی و روزمره خود را به درستی انجام دهند، به کاردرمانی در رباط کریم نیاز دارند. برای مثال :

  • التهاب مفصل و درهای مزمن
  • آسیب و صدمه ی مغزی
  • مشکل دید و بینایی
  • سکته ی مغزی
  • مشکلات روانی و رفتاری
  • بیماری آلزایمر
  • دیابت
  • سرطان
  • آسیب دیدگی نخاع
  • فلج مغزی
  • تعادل نداشتن بدن
  • ام اس

و مشکلات و اختلالات دیگری نیز هم چون اوتیسم، نواقص مادرزادی و … نیز در برخی مواقع به کاردرمانی احتیاج خواهند داشت. شایان ذکر است که روند درمان هر نوع از بیماری با توجه به عوامل مختلفی توسط کادر درمان مرکز کاردرمانی در رباط کریم انتخاب خواهند شد. در ادامه بیشتر به روند درمان در این مراکز خواهیم پرداخت.

اگر شما هم مشتاق هستید راجع به مراحل حضور اولیه انجام شدن تمام مراحل درمان کاردرمانگران زحمتکش اطلاعات کافی بدست آورید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مرکز توانبخشی آتیه رباط کریم
کاردرمانی جسمی
 

روند درمان مراکز کاردرمانی در رباط کریم

پس از آن که به مراکز کاردرمانی رباط کریم مراجعه نمایید، اولین مرحله یعنی پذیرش بیمار انجام خواهد شد. در حقیقت کادر درمانی این مرکز سعی دارند تا در طی روند گام به گام به بیشتر شدن توانایی ها و بالاتر رفتن استقلال افراد به جهت انجام دادن فعالیت های روزانه بپردازند.

از این رو لازم است تا اطلاعات دقیقی پیرامون تاریخچه درمان فرد بیمار تهیه نمایند. متخصصان کاردرمانگر برای آن که بتوانند راحت تر به بیماران خود کمک کنند، باید به شکل کامل در جریان نوع اختلال او و مراحل درمانی طی شده تا پیش از مراجعه به مرکز کاردرمانی قرار گیرند.

تعامل تنگاتنگ کاردرمانان با دیگر کادر درمان حوزه توانبخشی اگر وجود نداشته باشد، فرد بیمار نمی تواند سریعتر به روال عادی زندگی خود برسد.

اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که در مراکز کاردرمانی در رباط کریم، نه تنها به سابقه و تاریخچه درمانی فرد بیمار توجه می شود، بلکه اطلاعات شخصی او از جمله سن، وضعیت خانواده و نیز میزان حجم فعالیت های او پیش از بیماری و همچنین علایق او هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

به بیان دیگر باید گفت خدمات مراکز کاردرمانی کاملا تخصصی هستند و به تمام ابعاد و جنبه های زندگی فرد دقت کافی دارند. برای مثال روند پیش رو برای کودکان و بزرگسالان تفاوت های زیادی با هم دارند.

چرا که میزان و نوع فعالیت ها، علایق آن ها و همچنین نوع فیزیولوژی و آناتومی کودکان با بزرگسالان با هم فرق های اساسی دارند. برای مثال سطح توانبخشی مورد نیاز و نوزادان خیلی با افراد دارای سن بیشتر متفاوت است. کودکان در سنین مختلف نیاز به هوشیاری ذهنی و حرکتی خاصی دارند. در واقع این موضوع نشان دهنده ی همان نمودار رشد جسمی کودکان می باشد. حال ممکن است بنابر ایجاد اختلالاتی، این رشد جسمانی و ذهنی دچار اشکال شود و بیماری های مختلفی برای افراد ایجاد نماید.

میزان توانایی از دست رفته در سنین مختلف با هم فرق دارد. به همین دلیل هم روند درمان آن ها علاوه بر نوع اختلال، به سن فرد هم بستگی خواهد داشت. این که فرد در سن میانسالی چه میزان توانایی داشته باشد، با مقدار تحرک و نهایت هدف کودکان در زندگی کاملا فرق خواهد داشت.

کودکان اغلب می خواهند توانایی بازی کردن، معاشرت با همسن و سالان خود و خانواده خود را تا حد کافی داشته باشند.

مرکز توانبخشی آتیه رباط کریم
کاردرمانی جسمی
 

اهمیت مراجعه به کاردرمانی در رباط کریم

برخی افراد متاسفانه تصور می کنند درمان شدن اختلالات و مشکلاتی مانند اختلالات ارتوپدی و بیماری های روانی بدون انجام شدن درمان های اختصاصی می توانند به طور کامل بهبود یابند.

در صورتی که وجود مراکزی مانند کاردرمانی در رباط کریم می توانند در تسریع درمان کمک بسزایی داشته باشند.

در واقع کاردرمانگرها اطلاعات کاملی راجع به انواع بیماری های جسمی و ذهنی کسب نموده اند تا بتوانند طبق فیزیولوژی افراد در سنین مختلف، بهترین روش را برای درمان مرحله به مرحله آن ها تعیین نمایند. بر خلاف آن چه در ذهن عموم مردم وجود دارد، تنها با قرار دادن اسباب بازی و تشویق کودک نمی توان به شکل اصولی و دقیق به رفع نمودن مشکل های ذهنی و جسمی او پرداخت.

به بیان دیگر همان طور که رفع دیگر اختلالات از جمله بیماری های قلبی عروقی و ریوی، نیاز به مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان دارد، رفع اینگونه موارد از اختلالات کودکان و بزرگسالان هم حتما احتیاج به حضور در مراکز کاردرمانی در رباط کریم خواهند داشت.

بهترین کاردرمانی در رباط کریم

اهالی محترم شهر رباط کریم و پرند اگر به دنبال بهترین مرکز کاردرمانی در رباط کریم در رباط کریم می گردید، پس خواندن ادامه ی این مقاله را از دست ندهید. ممکن است برخی از مردم به دنبال آدرس بهترین کاردرمانی در رباط کریم باشند. اهالی این بخش ها از استان تهران خوشبختانه برای رفع مشکلات توانبخشی جسمانی و ذهنی خود نیاز به حضور در تهران نخواهند داشت.

چرا که یکی از مجهز ترین و برترین کادر درمانی در مرکز کاردرمانی رباط کریم حضور دارند و می توانند خدمات ارزنده ای را به همشهریان خود  ارائه نمایند.

  • مرکز توان آتیه از جمله پیشرفته ترین مراکز کاردرمانی در رباط کریم به حساب می آید که توانسته در چندین سال کارنامه ی درخشانی در جهت درمان اختلالات جسمی و روانی کودکان و بزرگسالان به ارمغان آورد.
 
مشخصات درخواستی را کامل وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.