خدمات آموزشی و توانبخشی برای کودکان زیر 14 سال توانبخشی حرفه ای دختران کم توان ذهنی بالای 14 سال کسب درجه‌ی اول در سطح بندی مراکز جامع توانبخشی

گفتاردرمانی

مرکز توانبخشی آتیه

گفتاردرمانی در رباط کریم

گفتاردرمانی چیست؟

گفتاردرمانی یکی از شاخه های علوم توانبخشی است.اگر کودک شما دارای اختلال گفتاری باشد و این اختلال در تلفظ کلمات مشکل ایجاد کند ،گفتاردرمانی می تواند به بهبود تکلم ،تعامل کودک و مهارتهای کلامی او کمک کند.گفتاردرمانی یک درمان پزشکی مداخله ای است که به بهبود گفتار کودک و توانایی های درک و بیان زبان تمرکز دارد.متخصصان گفتار و یا آسیب شناسان گفتار و زبان،متخصصانی هستند که این خدمات را ارائه میدهند.

گفتار درمانی

بهترین مرکز گفتار درمانی در رباط کریم کجاست؟

به دلیل وجود انواع و اقسام مشکلات در زبان و گفتار، پیدا کردن یک مرکز گفتار درمانی در رباط کریم موضوع مهمی برای اهالی این منطقه به حساب می آید. در حقیقت گفتار درمانی هم در کنار بقیه رشته های توانبخشی می تواند نقش بسزایی در بهبود بیماری ها و اختلالات مرتبط با گفتار ایفا نماید.

اگر شما هم می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون انواع خدماتی که مراکز گفتار درمانی در رباط کریم اشاره می نمایند، تا انتهای متن با ما همراه باشید. چرا که نکات مهمی را هم پیرامون انتخاب برترین مرکز گفتار درمانی در رباط کریم بیان خواهیم کرد تا شما به راحتی بتوانید از خدمات آن ها بهره مند شده و اختلالات را درمان نمایید.

 

چه کسانی باید به مرکز گفتار درمانی مراجعه کنند؟

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم که به راستی چه کسانی باید از خدمات گفتار استفاده کنند؟ شاید خیلی از افراد تصور درستی نسبت به رشته ی گفتاردرمانی نداشته باشند و یا اطلاعی از این موضوع ندارند که در واقع چه کسانی به گفتاردرمانی در رباط کریم احتیاج دارند. دانستن این نکات می تواند راهنمای مناسبی برای مراجعه کنندگان باشد.

افراد دارای لکنت

کسانی که مشکلات تلفظی دارند

افراد اوتیسم ( اوتیستیک )

افراد دارای سرطان حنجره

کسانی که مشکل در خواندن و نوشتن دارند

افراد کم توان ذهنی

کسانی که مشکلات شنوایی دارند

افراد دارای سرطان زبان

افراد دارای شکاف کام و لب

کسانی که اختلالات صوتی دارند ( مانند صدای خش دار و گرفته )

افراد دارای سرطان گردن

اگر در اطرافیان و آشنایان شما فردی با ویژگی های فوق وجود دارد حتما توصیه کنید در اسرع وقت به بهترین گفتار درمانی در رباط کریم ( مرکز آتیه رباط کریم ) مراجعه نمایند. خوشبختانه مراجعه ی زود هنگام افراد با این مشکلات، می تواند نتایج شگفت انگیزی را در جهت برطرف شدن هر چه سریع تر اختلال آن ها به همراه داشته باشد.

با بررسی موارد ذکر شده می توان این نکته را آموخت که در مراکز گفتاردرمانی در رباط کریم، تنها تمرین صحبت کردن و برطرف نمودن مشکل گفتار انجام نمی شود. بلکه در صورت عدم امکان صحبت کردن، روش های جایگزین به فرد آموزش داده خواهد شد تا بتواند با دنیای پیرامون خود ارتباط برقرار کند.

با این وجود به تخصص فراوان و نیز علم کافی گفتار درمانگرها پی خواهیم برد. در حقیقت همین دانش کافی و تسلط بر فیزیولوژی بدن باعث خواهد شد که نه تنها فقط در حیطه صحبت و گفتار، بلکه در دیگر زمینه ها هم می تواند کمک های شایانی به مددجویان ارائه نمایند. همانطور که از گزینه های اشاره شده در بالا هم مشخص است، تنوع بیمارانی که با مدد گفتار درمانگرها می توانند بهبود یابند، زیاد می باشد. از مشکلات مادرزادی در زبان و تکلم گرفته تا اختلالات اکتسابی بر حسب اتفاق و حوادث، می توانند با تمرین ها و علم فوق العاده ی این متخصصان به بهبودی نزدیک شوند.

گفتاردرمانی

مزیت های گفتار درمانی :

اما شاید برای شما هم سوال باشد که چرا توصیه می شود که مراجعه به مراکز گفتاردرمانی در رباط کریم را باید جدی گرفت؟ به راستی این نوع خدمت چرا از اهمیت بالایی برخوردار هستند و تا چه حد می توانند مفید واقع شوند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات در این بخش از مقاله با ما همراه باشید.

آیا شما تا به حال با افرادی که در گفتار خود لکنت دارند، برخورد کرده اید؟ آیا از مشکلات گفتار که بر اثر سکته یا ضربات گوناگون به سر افراد به وجود می آیند، آگاه هستید؟

قطعا همه ی ما در زندگی خود با این افراد مواجه بوده ایم. حال ممکن است خود یا خانواده به آن دچار شده باشیم و یا در بین دوستان و آشنایان این نوع اختلالات را شاهد بوده باشیم. در هر صورت همگی به تاثیرات منفی آن بر سلامت و کیفیت زندگی به خصوص در هنگام برقراری ارتباط با فضای پیرامون واقف هستید.

خوشبختانه مرکز توان آتیه به عنوان کلینیک گفتاردرمانی در رباط کریم، می تواند برای رفع این مشکلات به کمک افراد بشتابد. شما تصور کنید فردی که چندین سال از زندگی خود را با وجود مشکل لکنت در گفتار طی کرده، حال بتواند با کمک تمرینات گفتار درمانی راحت تر صحبت کند و منظور خود را به افراد مقابل خود برساند.

همچنین کمک به کودکان برای درک بهتر انواع صداها و نیز توانایی خواندن و نوشتن مطلوب هم یکی از مهم ترین مزیت های خدمات گفتاردرمانی به حساب می آیند. این موضوع می تواند خبر خوشحال کننده ای برای والدین کودکانی باشد که از ابتدای تولد با اینگونه از اختلالات دست و پنجه نرم می کنند.

گفتاردرمانی مرکز آتیه

توان آتیه، بهترین گفتار درمانی در رباط کریم

انواع مراکز توانبخشی از جمله مراکز گفتاردرمانی، با میزان خدمات متفاوت و دستگاه ها و تجهیزات گوناگون در سطح استان تهران و همچنین شهر رباط کریم و حوالی آن از جمله شهر پرند وجود دارند. اما وجود این حجم از تنوع در بین این مراکز، باعث سردرگمی افراد خواهد شد. در حقیقت انتخاب مرکز خوب گفتاردرمانی در رباط کریم هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در بین انبوه مراکز، توان آتیه توانسته با تجربه ی فراوان، به عنوان بهترین مرکز گفتاردرمانی در رباط کریم شناخته شود.

توان آتیه با در اختیار داشتن متخصصان گفتار درمانگر توانسته از سالیان دور به ارائه خدمات توانبخشی بپردازد. خوشبختانه قرار داشتن این مرکز در یکی از بهترین مناطق شهر رباط کریم، دسترسی آسان را برای مددجویان فراهم آورده است. تفاوتی ندارد که به کدام یک از انواع اختلالات مادرزادی و یا اکتسابی دچار شده باشید. همچنین فرقی هم نخواهد داشت که در چه سنی به مشکلات گفتار و زبان دچار شده باشید. در هر صورت متخصصان در توان آتیه می توانند تصمیمات موثری در جهت بهبودی شما اتخاذ نمایند.

در ضمن باید به این موضوع هم توجه کافی داشته باشید که روند درمان مشکلات گفتار و زبان، به یکباره صورت نخواهد گرفت. بلکه نیاز به تداوم و استمرار در انجام تمرینات و درمان های توصیه شده درمانگران مرکز توان آتیه خواهد داشت. خوشبختانه پیگیری های مداومی پس از تشکیل پرونده، معاینات لازم و همچنین بررسی تاریخچه پزشکی و سیر بیماری توسط درمانگران این مرکز انجام خواهد شد.

آدرس مرکز گفتاردرمانی در رباط کریم :

یک خبر خوب دیگر برای مراجعه کنندگان به مرکز توان آتیه، وجود دیگر متخصصان توانبخشی می باشد. در واقع این مرکز یکی از بهترین مراکز توانبخشی در سطح شهر رباط کریم و مناطق اطراف آن است. در حقیقت علاوه بر گفتاردرمانی، دیگر خدمات توانبخشی از جمله کاردرمانی را هم می توانید در این مرکز در اختیار داشته باشید. همچنین هزینه ی تمام خدمات ارائه شده در توان آتیه، بسیار مناسب و مطلوب خواهد بود.

پس دیگر درنگ نکنید

در صورت داشتن مشکلاتی در گفتار، زبان و تکلم در هر سن و سال به توان آتیه مراجعه نمایید تا از خدمات مطلوب آن بهرمند شوید.

گفتار درمانگر کیست؟

گفتاردرمانگر یا پاتولوژیست گفتار و زبان کسی است که به ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات مرتبط با گفتار و زبان و بلع می پردازد. در واقع گفتاردرمان، ارتباط درمانگر است. همانطور که گفته شد بخشی از ارتباط، صحبت کردن است. ما می توانیم با خواندن و نوشتن، زبان بدن، حالات چهره ای و حتی با تماس چشمی با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم

هنردرمانی تلفیقی است از روش‌های روان‌درمانی و درکی روان‌شناسانه از ابعاد فرایند خلاقیت؛ به‌ویژه به‌کار گرفتن و شناخت ویژگی‌های مؤثر در مصالح و ابزارهای مختلف.

هنردرمانی شیوه‌ای از درمان است که به مدد آن، فرد وارد فرایند خلق اثر هنری می‌شود و ضمن این تجربه‌ی تازه، از نظر جسمی، روحی و عاطفی بهبود می‌یابد. با ورود به فرایند خلاق تولید اثر هنری، فرد شروع به ابراز ابعاد هنرمندانه‌ی خود می‌کند و از این طریق می‌تواند رفتارها و احساساتش را تحت کنترل درآورد، از استرس‌ها بکاهد و خودآگاهی و عزت‌نفسش را بهبود ببخشد.برای استفاده از هنردرمانی نباید حتما استعداد هنری زیادی داشته باشید. کافی‌ست تا به کمک هنر احساسات و درونیات فروخورده‌ی خود را ابراز کنید. در این فرایند، متخصصان و افراد حرفه‌ای می‌توانند شما را هدایت و پیام‌های پنهان در آثارتان را معنا کنند.

گفتاردرمان یا پاتولوژیست گفتار وزبان کیست؟

گفتار درمان یا پاتولوژیست گفتار و زبان کسی است که به ارزیابی ، تشخیص و درمان اختلالات مرتبط با گفتار و زبان و بلع می پردازد. در واقع گفتار درمان، ارتباط درمانگر است. همانطور که گفته شد بخشی از ارتباط ، صحبت کردن است. ما می توانیم با خواندن و نوشتن، زبان بدن ، حالات چهره ای و حتی با تماس چشمی با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.
پس فعالیت گفتار درمانگر منحصر به ” صحبت کردن” نیست چرا که برای خیلی از افراد پیش می آید که به دلیل آسیب های مغزی یا اسیب اندام های صورت (مثل قطع عضو یا فلجی عضله زبان) قادر به صحبت کردن نیستند ولی نباید این افراد را از ارتباط برقرار کردن محروم کرد
دراینجا لزوم ارتباط برقرار کردن حتی با روش های جبرانی مشخص میشود.همچنین در برخی موارد که فرد در روش های ارتباطی دیگری به حز صحبت کردن مثل زبان بدن ، تماس چشمی و … ضعیف است می تواند به گفتار درمانگر مراجعه کند.
همینطور به دلیل آشنایی تخصصی با فیزیولوژی و آناتومی اندام های زبان ، دهان ، حلق ، حنجره و … در حیطه بله نیز فعالیت میکند و به نوزادان یا بزرگسالانی که در بلعیدن و غذا خوردن مشکل دارند کمک می کند.

پنهان کردن لکنت در واقع کاملا رایج است

نکته مهم، ایجاد اختلال در برنامه ریزی زبان با تولید گفتار توسط افرادی که پنهانی لکنت دارند ، تجربه می شود . آنها هنوز هم احساس “گیر افتادن” را دارند. تفاوت در این است که افرادی که به طور پنهانی لکنت دارند سخت تلاش میکنند لکنت خود را از دیگران پنهان کنند.
پنهان کردم لکنت در واقع کاملا رایج است. بسیاری از افرادی که لکنت گزارش می کنند که با تغیر یا جایگزینی کلمات، چیدن کلماتی که می توانند روان صحبت کنند، اجتناب از موقعیت هایی که ممکن است لکنت داشته باشند یا استفاده از شروع کننده ها سعی می کنند از لکنت جلوگیری کنید. چنین رفتار های اجتنابی قابل درک است ، زیرا لکنت برای آنان ناراحت کننده است که مردم را تجربه کنند. بعضی از سخنرانان چنان که رفتار های لکنتی خود را پنهان می کنند به طوری که دیگران ممکن است هرگز رفتار لکنتی را نبینند یا در گفتار آنها بشنوند . آن افراد از درون لکنت دارند اما از بیرون لکنت ندارند برخی ممکن است فکر کنند که لکنت پنهانی ، نوعی نتیجیه است . به هرحال ، گوینده”با لکنت” نیست.
همانطور که یاد می گیرند لکنت با صدای بلند اشکالی ندارد، می توانند شروع به کاهش محدودیت هایی که برای خود قائل شده اند، کنند. آنها می توانند در موقعیت هایی که قبلا از آنها اجتناب کرده اند شروع به صحبت کنند، با ترس کمتری زندگی کنند.
آیا این منجر به گفتار ناروان بیشتری خواهد شد؟ به احتمال زیاد، بله. اگر نتیجه آم ارتباط بهتری باشد و آشفتگی کمتر، در نهایت گوینده از مزایای آن بهره مند می شود.

برخی از افراد که لکنت دارند در حقیقت "لکنت" ندارند!

لکنت: یک وضعیت پیچیده است که بیش از رفتار های لکنتی قابل مشاهده است. علاوه بر سخنرانی ، اختلالاتی که ممکن است برای شنوندگان آشکار باشد ، افرادی که لکنت دارند نیز ممکن است واکنش های منفی نسبت به لکنت داشته باشند ، از حمله اضطراب در مورد صحبت کردن ، مشکل در برقراری ارتباط و تاثیر کلی نا مطلوب برکیفیت زندگی.
بعضی از افراد در واقع رفتار های لکنتی یا لکنتی مانند دیگران را نشان نمی دهند. این وضعیت ، شناخته شده است به عنوان لکنت”پنهان”( یا “ذاتی” یا “داخلی”)، می تواند برای سخنرانان آسیب شناس گفتار و زبان مشکل زیادی ایجاد کند. برای اینکه بهتر لکنت پنهانی را درک کنید ، ابتدا باید بیشتر در مورد خود لکنت بدانید.
لکنت به عنوان یک رفتار در مقابل لکنت به عنوان یک اختلال
بخشی از سردرگمی ناشی از لکنت پنهانی ناشی از این واقعیت است که کلمات “لکنتی” و “لکنت داشتن” می توانند به روش های مختلف استفاده می شوند .یک کاربرد مربوط به رفتار های گفتاری است که فرد ممکن است از قبیل تکرار ها ، کشیده گویی ، و قفل از خود بروز دهد( او در آن جمله فقط “لکنتی” است) کاربرد دیگر به مشکلات در زندگی به معضلات بیان کلامی گربوط می شود( او شخصی است که” بکنت دارد.”) وقتی این دو کاربرد متفاوت باشد ، میتوان تشخیص دادکه برخی از افراد “لکنتی اند” ( به عنوان مثال برخی از اختلالات را نشان می دهند) بدون اختلال “لکنت داشتن.” افراد دیگر- کسانی که پنهانی لکنت دارند – ممکن است مشکلاتی را در زندگی تجربه کنند . اما در واقع معمولا ناروانی در گفتار ندارند. این افراد تجربه غیر نمایان از لکنت دارند بطوری که فقط آنها میتوانند آن را حس کنند. لکنت آنها نمایان نمیشود، بطوری که دیگران بتوانند آن را ببینند.

مشخصات درخواستی را کامل وارد کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.